AllmÀnna köpvillkor
1. VÄra produkter
a) Produktbeskrivningar och bilder
De produkter som vi pÄ Tuiss sÀljer visas antingen som fotografi eller som digitalt producerade bilder pÄ respektive produktsida. Olika typer av och instÀllningar pÄ datorskÀrmar kan dock bidra till att skuggor och fÀrger skiljer sig nÄgot frÄn originalet. För att vara pÄ sÀkra sidan att du fÄr en produkt som motsvarar dina förvÀntningar, sÄ rekommenderar vi att du bestÀller ett kostnadsfritt produktprov innan du lÀgger din order. PÄ sÄ vis kan du sÀkerstÀlla att bÄde fÀrg, mönster och kvalitet Àr till belÄtenhet. Samtidigt som vi pÄ Tuiss gör allt vi kan för att sÀkerstÀlla att produkterna överensstÀmmer med de beskrivningar och prover som du fÄtt ta del av, sÄ kan det ibland förekomma, knappt mÀrkbara, variationer i fÀrg eller mönster mellan produktprov, beskrivning och den mottagna produkten. Observera att detta inte Àr ett godtagbart skÀl till retur eller kompensation.
Med reservation för fel i textinformation, samt fel i bilder.
b) MÄttagning
Majoriteten av de produkter som vi sĂ€ljer tillverkas baserat pĂ„ dina mĂ„tt. Det Ă€r dĂ€rför ditt ansvar att förse oss med korrekta mĂ„tt för fönster, gardinstĂ„ng eller skena. Ăr du osĂ€ker pĂ„ nĂ„gon produkt, eller pĂ„ hur du ska mĂ€ta, sĂ„ Ă€r du varmt vĂ€lkommen att kontakta vĂ„r kundtjĂ€nst. PĂ„ sĂ„ vis kan du fĂ„ hjĂ€lp innan du lĂ€gger en order. Du kan Ă€ven fĂ„ god hjĂ€lp av den mĂ€tguide som finns hĂ€r online.
Det ligger pÄ dig som kund att kontrollera de produktdetaljer och mÄtt som presenteras i anslutning till produkten, innan du lÀgger din order. TÀnk Àven pÄ att det Àr ditt ansvar att kontrollera att uppgifterna stÀmmer nÀr du fÄr din orderbekrÀftelse via e-mail. Det Àr nÀmligen inte möjligt att returnera mÄttbestÀllda produkter, eller att fÄ pengarna tillbaka vid felaktiga mÄttangivelser, eftersom vi inte har möjlighet att lagerföra produkter som skrÀddarsytts efter en enskild kunds specifika behov.
c) MÄttanpassade produkter och produktprover
VÄra mÄttanpassade produkter skrÀddarsys utifrÄn dina specifika behov och önskemÄl. NÀr du bestÀller mÄttanpassade produkter Àr de anpassade utefter dina mÄtt och kan dÀrför inte avbestÀllas eller returneras. Just dÀrför Àr det mycket viktigt att du Àr sÀker pÄ den produkt du vÀljer och de mÄtt du anger.
Observera att rullgardinerna i vÄra kollektioner Sevilla och Valencia endast mÄttanpassas pÄ bredden. Det höjdmÄtt du anger ger leverantören en fingervisning om det lÀgsta höjdmÄtt som kan accepteras, men som standard kan rullgardinen komma att levereras med mer tyg pÄ höjden Àn vad som önskats vid bestÀllning. Detta utgör i normalfallet inget problem, eftersom det extra tyget hjÀlper till att hÄlla rullgardinens rulle vÀl dold. Om du dock har för avsikt att bestÀlla en Sevilla- eller Valencia-rullgardin med en höjd lÀgre Àn 80 cm, sÄ kan det hÀnda att det extra tyget upplevs som besvÀrande. Vi ber dig dÄ att ta kontakt med vÄr kundtjÀnst inför ditt köp, sÄ att vi kan se till att din produkt tillverkas enligt det exakta höjdmÄtt som du anger. Om du bestÀller en Sevilla- eller Valencia-rullgardin med en höjd som överstiger 180 cm sÄ kan det hÀnda att tyget mÄste skarvas ihop pÄ höjden. Om detta inte Àr önskvÀrt, ber vi dig att istÀllet ta en titt pÄ vÄra andra rullgardinskollektioner.
För att du ska kunna kÀnna dig sÄ sÀker som möjligt inför ditt köp erbjuder vi dig möjligheten att bestÀlla kostnadsfria produktprov som du kan testa hemma i lugn och ro innan du lÀgger din slutgiltiga order. Tuiss kan inte hÄllas ansvarig om du inte skulle vara nöjd med produktens fÀrg eller kvalitet. Vi rekommenderar dig dÀrför att bestÀlla produktprov, samt att noggrant dubbelkolla att bestÀllda produkter och mÄtt Àr korrekta i samband med din slutgiltiga order.
d) Gardiner och persienner till takfönster
Vi accepterar returer av samtliga mÀrkesgardiner till takfönster och samtliga mÀrkespersienner till takfönster, förutsatt att returen görs inom 14 dagar frÄn det att produkten mottogs. Den eller de produkter som returneras ska dessutom vara i oanvÀnt och sÀljbart skick, likasÄ eventuellt originalemballage. Observera Àven att vi endast godkÀnner returer som anmÀlts till kundtjÀnst via e-mail eller telefon.
Vi rekommenderar att du returnerar dina gardiner eller persienner till takfönster via upphÀmtning av budfirma eller annat transportbolag, för att sÀkerstÀlla att de kommer fram pÄ ett sÀkert vis. VÄr kundtjÀnst ger dig instruktioner kring detta nÀr du kontaktar dem angÄende din retur.
Du som kund ansvarar för produkterna till dess att de Àr Äter hos Tuiss Scandinavia AB. SÄ snart vi har mottagit och kontrollerat din retur, samt konstaterat att produkten eller produkterna Àr i sÀljbart skick, sÄ ordnar vi omedelbart med din Äterbetalning. Om du returnerat samtliga produkter frÄn din order sÄ Äterbetalar vi dig Àven fraktkostnaden. Dock stÄr du som kund för returfrakten.
e) Felmarginal
Observera att tyget klipps av högt kvalificerade medarbetare som klipper tyget sÄ exakt som möjligt inom en avvikelse pÄ +/- 5mm (+/- 3 cm nÀr det kommer till mjuka tyger som gardiner). SÄ lÀnge produktens mÄtt befinner sig inom denna marginal i förhÄllande till de mÄtt som bestÀllts, sÄ gÀller ingen returrÀtt eller rÀtt till kompensation.
Observera Àven att inte alla byggnader och fönster Àr helt raka. I och med fönster och vÀggar som Àr sneda i sin konstruktion, kan vi komma att neka reklamationer som beror pÄ att fönstret Àr snett eller att vÀggen Àr sned, snarare Àn att produkten som sÄdan Àr sned. LikasÄ kan vi komma att neka reklamationer dÀr det inte tydligt, med hjÀlp av exempelvis fotografi eller video, kan pÄvisas att produkten i sig Àr sned.
f) Material och fÀrg
De flesta av vÄra tyger Àr fÀrgade och precis som i alla andra situationer dÀr fÀrg Àr inblandat, sÄ kan det förekomma minimala variationer i nyans mellan olika upplagor. Det hÀnder ibland att det förekommer minimala nyansskillnader och dÀrför kan vi inte garantera att nyansen till 100 % matchar fÀrgen pÄ dina tidigare bestÀllda produkter. Vi kan heller inte garantera att det rÄder 100 % överensstÀmmelse mellan det levererade produktprovet och den slutgiltiga ordern. Detsamma gÀller vÄra trÀpersienner, dÀr Àven strukturen kan variera som följd av att trÀ Àr ett organiskt material. Det kan Àven hÀnda att vÄra tygprover inte visar det tryckta mönstrets samtliga fÀrger eller dess mönsterdesign i sin helhet. Om du dÄ Àr osÀker pÄ tygets exakta karaktÀr sÄ Àr du varmt vÀlkommen att kontakta vÄr kundtjÀnst för ytterligare rÄdgivning. Vi finns hÀr för dig!
2. AvbestÀllning eller Àndring av en order
NÀr du bestÀller dina produkter godkÀnner du ett juridiskt bindande avtal. Det Àr möjligt att avbestÀlla en order och erhÄlla full Äterbetalning sÄ lÀnge din bestÀllda produkt eller delar av den inte har hunnit tillverkas. NÀr tillverkningen vÀl Àr pÄbörjad sÄ kan vi inte lÀngre godkÀnna din avbestÀllning och Äterbetala dig. Se dÀrför till att kontakta oss omgÄende om du har behov av att avbryta eller Àndra en order, sÄ att vi kan kontrollera om din order har tagits i produktion eller om vi möjligen hinner stoppa den.
För att upptÀcka en eventuell felbestÀllning i tid sÄ rekommenderar vi starkt att du kontrollerar orderbekrÀftelsen för din order, vilken skickas till dig via e-mail nÀr du har lagt din order. Via orderbekrÀftelsen har du möjlighet att göra vissa Àndringar pÄ din order under de 4 timmar som följer efter det att ordern Àr lagd. Observera att du som kund ansvarar för att sÀkerstÀlla att e-mailadressen Àr korrekt angiven. Om mailadressen Àr korrekt angiven och du trots det inte mottagit nÄgon orderbekrÀftelse kort efter lagd order, bÀr du som kund ansvaret för att kontrollera att orderbekrÀftelsen inte hamnat i din skrÀppost. Du bÀr Àven ansvaret för att informera vÄr kundtjÀnst om att din orderbekrÀftelse saknas, om du trots korrekt e-mailadress och kontroll av skrÀpposten fortfarande saknar din orderbekrÀftelse.
3. Priser
Priset som du betalar Àr det pris som anges i kassan och i din orderbekrÀftelse. Priserna visas i SEK inklusive moms och det totala priset Àr det som du ska betala. (Observera att det i efterhand kan tillkomma extrakostnader för leverans till sÀrskilda omrÄden. Vi meddelar dig om sÄdana extrakostnader skulle uppstÄ och du har dÄ möjlighet att Ängra din order om du inte skulle acceptera extrakostnaderna i frÄga. Du kan lÀsa mer om detta i vÄra leveransvillkor.) Har du frÄgor eller funderingar kring det pris som visas i den orderbekrÀftelse som vi skickar via e-mail, ber vi dig att omgÄende kontakta vÄr kundtjÀnst.
Erbjudanden och rabatter gÀller pÄ ordinarie pris och kan ej kombineras med andra rabatter.
Tuiss Scandinavia AB reserverar sig för felaktigheter i prispresentation och slutförsÀljning, samt förbehÄller sig rÀtten att justera priser, exempelvis för att justera felaktigheter i pris eller för att matcha prisförÀndringar hos vÄra leverantörer.
Observera att Tuiss Scandinavia AB endast levererar till kunder bosatta i Sverige och att den valuta som anvÀnds för transaktioner via www.gardinerbytuiss.se dÀrmed Àr SEK. I hÀndelse av att en order annulleras som följd av att du som kund lagt en order med leveransadress utanför Sveriges grÀnser, Àr Tuiss Scandinavia AB inte skyldig att Äterbetala en eventuell mellanskillnad som uppstÄtt till följd av att du som kund betalat din order i annan valuta Àn SEK och att förÀndringar i valutakursen har intrÀffat sedan dess att ordern betalades.
4. Betalning
NÀr du bestÀller produkter frÄn Tuiss kan vi endast behandla din order om den har betalats till fullo med kredit- eller betalkort, eller om du godkÀnts för fakturabetalning via Klarna.
NÀr du betalar med kort sÄ krypteras dina kortuppgifter för att minimera risken att obehöriga skulle kunna komma Ät eller se dina kortuppgifter. Du ger ditt tillstÄnd till betalning i samband med att du lÀgger en order hos oss. Beloppet för din order debiteras i samband med att du lÀgger en order. VÄrt ansvar gentemot dig som kund i samband med betalning överstiger inte det totala ordervÀrdet. Vi accepterar endast order frÄn webblÀsare som möjliggör kommunikation med SSL-teknik (Secure Socket Layer), exempelvis 3.0-version eller senare version av Explorer. Det innebÀr att du inte kan göra en bestÀllning via en osÀker anslutning, inte ens av misstag.
NĂ€r du vĂ€ljer att betala via Klarna-faktura, sĂ„ uppger du de personuppgifter som efterfrĂ„gas. Detta för att Klarna ska kunna godkĂ€nna dig som kund. Förutsatt att Klarna godkĂ€nner dig som kund, sĂ„ skickar Klarna en faktura till dig nĂ€r din order Ă€r pĂ„ vĂ€g. Du har dĂ„ 14 dagar pĂ„ dig att betala din faktura. Om din betalning av nĂ„gon anledning uteblir, sĂ„ Ă€r det Klarna som Ă€ven hanterar eventuella pĂ„minnelsefakturor och dylikt. FrĂ„gor som rör fakturor via Klarna â och inte ordern i allmĂ€nhet â ber vi att fĂ„ hĂ€nvisa till Klarnas kundtjĂ€nst: https://www.klarna.com/se/kundservice/
Observera att vÄra returvillkor (se dem hÀr) Àven gÀller för köp som görs via Klarna.
5. Acceptans
Vi har rÀtt att avbryta din order om:
- VÄrt lager inte Àr tillrÀckligt omfattande för att vi ska kunna tillverka och leverera den bestÀllda produkten.
- Du har bestÀllt frÄn ett land som vi inte kan leverera till.
- Den bestÀllda produkten har utom vÄr vetskap otillgÀngliggjorts.
- Ett pris- eller skrivfel har uppstÄtt till följd av den mÀnskliga faktorn, eller som resultat av ett systemfel i vÄrt affÀrssystem eller pÄ vÄr hemsida.
- Du som kund Ànnu inte har fyllt 18 Är.
- Vi misstÀnker försök till bedrÀgeri.
Om vi, ââav nĂ„gon anledning som ligger utom vĂ„r kontroll, inte skulle kunna erbjuda dig en viss produkt, ser vi till att informera dig om det sĂ„ snart vi möjligen kan. Observera att inga rabatter eller ersĂ€ttningar kan erbjudas under sĂ„dana oförutsedda omstĂ€ndigheter, dock kan rĂ„dgivning ges kring en alternativ lösning.
6. Leverans av dina produkter
PĂ„ varje produktsida anger vi berĂ€knad tillverkningstid för produkten i frĂ„ga, vilket avser tiden frĂ„n det att din order mottagits till dess att den skickas frĂ„n vĂ„r leverantör. Det antal dagar som anges avser arbetsdagar. Observera att din order betraktas som mottagen först nĂ€r din betalning registrerats â normalt inom 24 timmar. Observera Ă€ven att tillverkningstiderna utan vidare förvarning kan komma att öka nĂ„got under Ă„rets mer hektiska perioder, exempelvis under Black Week, jul och andra storhelger eller kampanjtillfĂ€llen. Observera Ă€ven att tillverkningstiden kan komma att vara kortare Ă€n vad som anges som berĂ€knad tillverkningstid och att leveransen dĂ€rför kan komma att Ă€ga rum tidigare Ă€n förvĂ€ntat.
SjĂ€lva leveranstiden för din order â alltsĂ„ den tid det tar frĂ„n det att ordern har lĂ€mnat leverantören till dess att du mottagit din order â tillkommer utöver tillverkningstiden. Leveranstiden varierar beroende pĂ„ leverantör och leverantörens transportavtal, samt veckodag dĂ„ ordern skickas.
SÄ snart du har lagt din order kan du följa din order med hjÀlp av vÄr spÄrningsfunktion och sÄ snart din order har skickats frÄn vÄr leverantör blir ett mer exakt leveransdatum tillgÀngligt. (Observera att det i efterhand kan tillkomma extrakostnader för leverans till sÀrskilda omrÄden. Vi meddelar dig om sÄdana extrakostnader skulle uppstÄ och du har dÄ möjlighet att Ängra din order om du inte skulle acceptera extrakostnaderna i frÄga. Du kan lÀsa mer om detta i vÄra leveransvillkor.)
Leverans sker till den adress som du har angivit. Observera att vi endast levererar till adresser i Sverige. Du som kund ansvarar för att de uppgifter som du anger vid bestĂ€llning â sĂ„vĂ€l namn som adress, telefonnummer och e-mailadress â Ă€r korrekta. Om dina uppgifter skulle vara felaktiga och transportbolaget dĂ€rmed inte kan leverera till dig, sĂ„ Ă€r det du som kund som bĂ€r ansvaret för det intrĂ€ffade och du kan dĂ€rför komma att debiteras extra fraktkostnader för att din order ska kunna levereras korrekt. Observera att du som kund Ă€ven bĂ€r ansvaret för att möjliggöra för transportbolaget att leverera till dig. Detta gör du exempelvis genom att svara i telefon eller svara pĂ„ SMS eller e-mail nĂ€r transportbolaget aviserar dig, genom att vara pĂ„ plats i samband med leverans eller att se till att nĂ„gon annan kan ta emot din sĂ€ndning, eller genom att hĂ€mta ut ditt paket hos ditt ombud innan dess att paketet returneras till avsĂ€ndaren. Om du som kund medvetet förhindrar att sĂ€ndningen mottas/hĂ€mtas ut, kommer du att debiteras det totala orderbeloppet för din order. Om du dĂ„ fortfarande önskar fĂ„ din sĂ€ndning levererad till dig, tillkommer kostnaden för den nya utkörningen.
Alla vÄra försÀndelser levereras av de transportföretag och budfirmor som vi och vÄra leverantörer samarbetar med. Vi gör vÄrt yttersta för att hÄlla en god och tÀt dialog med vÄra transportörer, för att kunna garantera leverans inom den angivna perioden. Vi tar dock inte ansvar för leveransförseningar som sker utom vÄr kontroll och de konsekvenser som det fÄr. Vi rekommenderar dÀrför att du avvaktar med att boka en eventuell installatör till dess att din order har levererats och du har kontrollerat att allt Àr i sin ordning. Tuiss Scandinavia AB Àr inte skyldig att ersÀtta dig som kund för eventuella extrakostnader i samband med instÀllda hantverksuppdrag. Tuiss Scandinavia AB Àr heller inte skyldig att bekosta en ny utkörning till dig som kund om ordern skulle komma att levereras tidigare Àn vad som indikeras som tillverkningstid pÄ www.gardinerbytuiss.se. Den exakta tillverkningstiden och leveranstiden ligger utom Tuiss Scandinavia AB:s kontroll.
Observera att din order kan komma att delas upp i fler Àn en sÀndning och dÀrmed levereras vid olika tidpunkter. Detta beror pÄ att vi arbetar med flera olika leverantörer. Om din order innehÄller produkter frÄn fler Àn en leverantör, sÄ delas ordern upp i en sÀndning per leverantör.
Om du Ă€r bosatt i ett lĂ€genhetshus med portkod behöver du ange din portkod tillsammans med dina övriga adressuppgifter för att din order ska kunna levereras hem till dig. Detta gör du genom att först ange texten âPortkod:â följt av portkoden i det avsedda adressfĂ€ltet. Portkoden krĂ€vs för att transportbolaget ska kunna komma in i ditt trapphus. Observera att du som kund kan komma att debiteras om din portkod skulle saknas i dina angivna adressuppgifter och transportbolaget som följd av detta inte kunnat leverera till dig. Du kan dĂ„ komma att debiteras kostnaden för justerade adressuppgifter och ny utkörning.
7. Returer & reklamationer
Ej mÄttanpassade produkter har du rÀtt att returnera inom 14 dagar frÄn mottagandet av produkten i frÄga. För att din retur ska godkÀnnas krÀvs det att du först kontaktar kundtjÀnst för vidare instruktioner kring hur du gÄr tillvÀga för att returnera produkten i frÄga. Produkten mÄste dessutom vara i originalskick, samt vÀl emballerad under transporten tillbaka till oss. Vi accepterar inga returer dÀr produkten returnerats endast i sin originalförpackning, utan skyddande yttre emballage. Det kan dÀrför vara en god idé att se till att spara det emballage som produkten levererades i, till dess att du Àr sÀker pÄ att du ska behÄlla din produkt. Observera att du som kund stÄr för kostnaden för returfrakten.
MÄttanpassade produkter kan vi ej ta i retur, eftersom de tillverkas efter dina specifika mÄtt. Se dÀrför till att bestÀlla hem produktprover inför ditt köp, samt att noggrant mÀta ditt fönster och dubbelkolla dina val innan dess att du bestÀller din produkt. Du har möjlighet att Àndra eller Ängra din order i upp till 4 timmar efter lagd order. DÀrefter kan vi inte lÀngre garantera att det fortfarande finns möjlighet att göra Àndringar i eller Ängra din order.
Alla produkter frÄn Tuiss Àr strikt kvalitetskontrollerade innan leverans, men om du mot all förmodan skulle upptÀcka felaktigheter eller skador, vÀnligen kontakta kundtjÀnst för reklamation. FrÄn mottagandet av din produkt har du 5 arbetsdagar pÄ dig att rapportera transportskador eller synliga tillverkningsfel. Vi ser till att hantera ditt Àrende sÄ snabbt som möjligt och att skyndsamt ordna en ersÀttningsprodukt om sÄ skulle krÀvas. Vi förbehÄller oss rÀtten att begÀra digitala fotografier som tydligt visar de rapporterade skadorna eller felen, alternativt att produkten returneras till oss för inspektion. Vid behov av retur i samband med reklamation stÄr Tuiss för returfrakten. Observera att information om vilken specifik produkt det gÀller krÀvs för att vÄr kundtjÀnst ska kunna pÄbörja ett reklamationsÀrende. LikasÄ krÀvs en tydlig, skriftlig beskrivning av felaktigheten eller skadan i frÄga, i kombination med fotografier som tydligt visar felaktigheten eller skadan. Utan information som bevisar att fel föreligger, förbehÄller sig Tuiss Scandinavia AB sig rÀtten att neka reklamationen. Detta pÄverkar inte dina juridiska rÀttigheter.
8. Garanti
Tuiss erbjuder en 12 mÄnader lÄng tillverkningsgaranti för tillverkningsfel. Vi erbjuder dessutom en begrÀnsad utökad garanti pÄ ytterligare 4 Är, vilket ger en total garanti pÄ 5 Är. Du kan lÀsa mer om vÄr garanti hÀr. Vi förbehÄller oss rÀtten att ersÀtta eller reparera produkten nÀr detta Àr möjligt och vi kan Àven komma att be dig att sÀnda oss produkten i retur för inspektion, innan vi skickar en ersÀttningsprodukt till dig. Detta pÄverkar inte dina juridiska rÀttigheter.
9. Force Majeure
Tuiss Scandinavia AB Àr befriad frÄn sina förpliktelser att fullgöra det avtal som ingÄtts, vid hÀndelser som kan hÀnföras till force majeure. SÄdana hÀndelser kan exempelvis vara naturkatastrof, krig, utebliven leverans frÄn leverantörer, myndighetsÄtgÀrd eller underlÄtenhet, brand eller översvÀmning, sabotage eller olyckshÀndelse i större omfattning, nytillkommen eller Àndrad lagstiftning, arbetsmarknadskonflikt, samt blockad/strejk. I force majeure innefattas Àven beslut frÄn myndigheter, sÄsom restriktioner, varningar och försÀljningsförbud, vilka har en negativ pÄverkan pÄ marknad och produkter.
10. Reservationer och förbehÄll
Förutom ovan nÀmnda reservationer och förbehÄll, förbehÄller sig Tuiss Scandinavia AB rÀtten att frÄn tid till annan Àndra innehÄllet i dessa köpvillkor. Vid var tid aktuella köpvillkor presenteras alltid pÄ gardinerbytuiss.se. Angivna köpvillkor gÀller sÄledes tillsvidare.
11. AllmÀnt
Dessa köpvillkor har upprÀttats i enlighet med svensk lagstiftning. Vi Àr Àven, i enlighet med svensk och EU-lagstiftning, skyldiga att skydda din integritet. Vi ser dÀrför till att den information som vi samlar in om dig anvÀnds i enlighet med rÄdande lagstiftning (GDPR).
Vi samlar in information om dig av tvÄ skÀl: dels för att kunna behandla din order och dels för att kunna erbjuda dig bÀsta möjliga service. Vi kommer inte att skicka e-mail till dig i framtiden, sÄvida du inte har gett oss ditt samtycke till detta. Vi vidarebefordrar heller inte dina uppgifter till tredje part utan ditt samtycke. Vi ger dig möjlighet att avvisa all marknadsföringskommunikation frÄn oss i framtiden.
De uppgifter som vi samlar in om dig inkluderar:
- Ditt namn
- Din adress
- Ditt telefonnummer
- Din e-mailadress
- Kredit-/betalkortsinformation
Vi samlar aldrig in kÀnslig information om dig utan ditt uttryckliga samtycke. De uppgifter som vi har tillgÄng till ser vi till Àr korrekt och aktuell, samt att den behandlas konfidentiellt. Du kan alltid kontrollera de uppgifter vi har om dig genom att skicka ett e-mail till oss dÀr du bekrÀftar din identitet. Skulle du hitta felaktigheter i den information vi har om dig, sÄ kommer vi omedelbart att Àndra eller ta bort denna info. Du har Àven möjlighet att be oss ta bort all den information vi har om dig, förutsatt att denna information inte krÀvs för att vi ska kunna fÀrdigbehandla en pÄgÄende order.
De personuppgifter som finns i vÄr databas hanteras i enlighet med vÄr interna sÀkerhetspolicy och gÀllande lagstiftning. Om vi av nÄgot skÀl skulle behöva överföra dina uppgifter utanför EES (Europeiska ekonomiska samarbetsrÄdet) sÄ kommer vi alltid att först be om ditt tillstÄnd.
Vi kan komma att anvĂ€nda teknik för att spĂ„ra rörelsemönster och beteende hos vĂ„ra besökare nĂ€r de befinner sig pĂ„ vĂ„r webbplats. Detta kan inkludera anvĂ€ndningen av sĂ„ kallade âcookiesâ som lagras i din webblĂ€sare. Du kan justera anvĂ€ndandet av cookies i din webblĂ€sare, om du önskar förhindra anvĂ€ndningen av cookies. Observera att förhindrandet av cookies ibland kan innebĂ€ra minskad funktionalitet pĂ„ webbplatsen, alternativt en mindre anpassad upplevelse. LĂ€s mer om vĂ„r cookiepolicy hĂ€r eller kontakta [email protected] vid frĂ„gor eller funderingar kring sekretessen pĂ„ vĂ„r webbplats.
Vi ber dig vÀnligen att lÀsa igenom dessa köpvillkor noggrant, eftersom det Àr de villkor under vilka som Tuiss Scandinavia AB tillgÀngliggör produkter för dig.
Innan du lÀgger en order pÄ denna webbplats mÄste du lÀsa igenom dessa köpvillkor samt godkÀnna dem. Detsamma gÀller nÀr du lÀgger en order via telefon. I samband med att du genomför ett köp pÄ vÄr webbplats eller via telefon sÄ ingÄr du ett avtal med Tuiss Scandinavia AB (556507-3706), VasatorpsvÀgen 1E, 254 57 Helsingborg, som Àr en detaljhandlare som förmedlar produkter via webbplatsen www.gardinerbytuiss.se.
Dessa köpvillkor Àr senast uppdaterade: 2021-07-15.